2011. szeptember 10., szombat

Paradicsomos szűzpecsenye piroskörettel

Most először készítettem szűzpecsenyéből ételt, mert nem vagyok sertéshúspárti. Már tegnap este kigondoltam, hogy a fagyasztóban csücsülő szűzpecsenyéből készül a mai ebédünk (de még a holnapi is, mert a hús másik felét bepácoltam, erről holnap fogok írni), de nem találtam semmi olyat keresgélés közben, ami az egészben hagyott pecsenyére tetszett volna, így kitaláltam magamtól. Ilyen lett:


Hozzávalók:
1 egész szűzpecsenye (én kettévágtam, így 2 közepes hús lett belőle)
1 konzerv sűrített paradicsom
5-6 gerezd fokhagyma
bors

édesítő

A körethez:
2-3 db közepes céklagumó
fél db zellergumó
1 db karalábé
2-3 db répa
olaj

bors

A hús elkészítése:
A szűzpecsenyét megtisztítottam, csak színhúst hagytam, minden zsíros részt leszedtem. A sűrített paradicsomba beletettem a szeletelt fokhagymát, sok borsot és oregánót, majd ebben a szószban 3-4 órán át beraktam a hűtőbe pácolni (legjobb, ha ezt már előző nap megtesszük). Később megsóztam a húst és egy-egy alufóliába csavartam, hőálló tálba raktam a 2 kis csomagot, alá engedtem langyos vizet, a tetőt ráraktam, és kb 1,5-2 óra alatt készre pároltam.
A köret:
A zöldségeket meghámoztam, és feldaraboltam, sóztam, borsoztam, majd wokban megpároltam, végül megpirítottam. A cékla miatt minden piros lett, innen a pirosköret elnevezés :)
Mivel én annyira nem vagyok oda a párolt zöldségek ízéért, ezért én csemege tormát ettem a husi és a zöldségek mellé. Nagyon finom lett :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése