2011. november 4., péntek

Sült oldalas édes-savanyú zöldségszalmán

Sertéshúsok közül az egyik nagy kedvencem az oldalas, de még sosem csináltam.
Mivel reggel elmentünk megnézni az új kőbányai piacot, és ott megláttam, hogy milyen szép húsos oldalasok vannak, nem tudtam otthagyni őket. A zöldségesnél pedig bevásároltam zellerből és céklából. Így történt, hogy a mai vacsoránk eme színes finomság lett:

(a kép minősége nem lett túl jó, sajnos nem tudom hová kevertem el a fényképezőgépemet, de a színkavalkád miatt nagyon szerettem volna megmutatni Nektek! :))

Hozzávalók:

Husihoz:
1 kg húsos oldalas
2 fej fokhagyma
bors


Zöldségszalmához:
3-4 szál répa
1 nagy zellergumó
2-3 nagyobb céklagumó
ecet
édesítőszer vagy cukor


A húst alaposan megtisztítottam. Mivel mi nem szeretjük a zsíros ételeket, minden elérhető zsíros részt leszedtem róla (tudom, hogy ezért mások megköveznének, hisz ez az oldalas lényege...). Feldaraboltam (ezt még tanulnom kell, most eléggé kicsikre sikerültek a darabok), célszerű úgy, hogy két csont legyen egy darabon). Sóztam, borsoztam, a fokhagymát meghámoztam, felszeleteltem és a hús közé nyomkodtam, a tetejére is szórtam. Egy lefedhető üvegedénybe sorakoztattam a húsokat, kicsi vizet öntöttem rá, majd 200 fokon kb. másfél órán keresztül pároltam. Kétszer vettem ki megnézni, ekkor megfordítottam. Amikor már úgy gondoltam, hogy elég puha, a tetőt levéve még 10 percig pirítottam a tetejét.

A zöldségszalmához a zellert és a répát is nagylyukú reszelőn lereszeltem. Kicsi olivaolajon és vízzel megpároltam. Amikor már elkezdett puhulni, 1 evőkanál ecetet öntöttem rá, megsóztam édesítőszerrel ízesítettem (mivel én diétázom, így folyékony édesítőszert használtam, de a cukor karamellizálásával még különlegesebb lehet ez a köret!) és tovább pároltam. Akkor van készen a zöldségköretünk, amikor még éppen ropogós.
A céklával ugyanezt csináltam végig.
A zeller és a répa ízét nagyon különlegesen kiemeli ez az édes-savanyú ízvilág. Akit nem zavar, hogy a cékla megszínezi a zellert és a répát, nyugodtan megcsinálhatja együtt a zöldségeket.

A fenti mennyiség 4 adagnak felel meg.
Egy adag összesen: 560 kcal és 24 ch

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése