2012. december 2., vasárnap

Makaron (-féleség) 1.

Szóóóóval, én igyekszem. Már 2 receptet próbáltam ki. Az elsőnél volt talpa, de megrepedt (1-1 kivételével) és egy picit megbarnult a teteje. A másodiknál nem repedt meg a teteje, de nem lett talpa. Két különböző recept, két különböző módszer. És most elbizonytalanodtam, hogy melyik is a jobb és hogyan is kellene fejlesztenem...

Akkor jöjjenek sorban:

1. Citromos-lime-os makaron:


A recept alapvetően Jill Colonna: Akarom, mert Makaron! c. könyvéből van. 

Hozzávalók:
150 g tojásfehérje (4 órát hagytam állni lefedve szobahőmérsékleten)
100 g kristálycukor
1 csipet só
180 g mandulaliszt
270 g porcukor

1. A mandulalisztet leszitáljuk (180 g-nak kell lennie pontosan!) és hozzáadjuk a porcukrot.
2. A tojásfehérjét egy csipet sóval és az apránként hozzáadott 100 g kristálycukorral fénylő habbá verjük. Amikor ez készen van, ekkor kell hozzáadni az ételfestéket, én folyékony zöldet adtam hozzá. Amire azóta rájöttem, hogy ez hiba volt, mert nem érdemes folyékony állagú festéket használni, mert módosítja a makaron tésztájának textúráját.
3. A porcukros mandulaliszthez óvatosan hozzáadjuk a tojásfehérjehabot, és határozott mozdulatokkal összekeverjük, vigyázva arra, hogy ne törjük össze túlságosan a habot.
4. A tésztát tésztavakaró segítségével buborékmentesítsük (a tésztavakaró lapot előre-hátra mozdulatokkal mozgatva).
5. A tésztát habzsákba rakjuk és szilikonos sütőpapírral bélelt tepsibe nyomjuk a korongokat (érdemes előre elkészíteni egy sütőpapírt, amire 50 vagy 200 forintosokat körberajzolunk, és ezt a sütőpapírt be tudjuk rakni a másik sütőpapír alá mintának :)). Hagyjunk elég helyet 1-1 korong között, mert terjeszkednek egy kicsit, míg pihennek.
6. Kapcsoljuk be a sütőt 160 fokra.
7. A korongokat 30-60 percig pihentetjük (Én 60 percet vártam.) Ellenőrizzük, hogy a korongok tetején képződött-e réteg, mert amikor már érintésre úgy tűnik, hogy igen, mehet a sütőbe.
8. Igen, szerintem a nálam legkényesebb pont (ezt  majd látjuk a köv. makaronnál is) : a megfelelő hőfok. Ennél én 160 fokon sütöttem a makaronokat 8 percig. Lett talpa szinte mindegyiknek (ezek szerint jól pihentettem) viszont szinte az összesnek megrepedt a teteje. Sőt, a zöld színező nem is látszik, mert hiába a 8 perc betartása, mind megbarnult. Amikor pedig néztem 6 percnél, akkor még puha volt a teteje, így még sütnöm kellett.
9. Megvárjuk, míg a makaronok kihűlnek, csak azután szedjük le a sütőpapírról és töltjük meg a töltelékkel (én most lime-os, citromos pudinggal töltöttem meg). 24 órát hűtőszekrényben pihentetjük és csak ezután fogyasztjuk.

Összegzés:
A makaronok állaga és íze jó lett.
Volt talpuk.
De mitől töredeztek meg?
Miért égett meg a tetejük?

És mivel már elkészült a másik módszer szerinti makaron, ezért megírom a posztot és abban fogok elmélkedni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése