2012. február 5., vasárnap

Csokigolyók

Munkatársaim részére készítettem el az alábbi csokoládégolyókat közelgő születésnapom alkalmából:


Az alaprecept Dokitól származik, ITT találhatjátok.

Fehércsokis gombóchoz (~15 db):
60 ml tejszín
100 g fehércsoki
1 citrom reszelt héja
fél citrom leve
70 g kókuszreszelék (+ a forgatáshoz 50 g)
1 kk vanília aroma
15 szem mandula

Étcsokis gombóchoz (~15 db):
60 ml tejszín
100 g csokoládé (én most feketeribizlis Bocit használtam)
fél citrom leve
60 g kókuszreszelék
15 szem mandula (vagy meggy - legközelebb meggyel csinálom!)

Elkészítés:
A csokit minilábasban felolvasztottam, a tejszínt felforraltam, majd mindkettőt félreraktam hűlni.
Amikor langyosra hűltek, a csokit a tejszínnel (és a vaníliaaromával) krémes állagúra kevertem. Hozzáadtam a citrom levét és a reszelt héját, majd összekevertem a kókusszal. Hűtőbe tettem 30-40 percre. A lényeg, hogy olyan állagú legyen, amit könnyedén tudunk formázni. Egy-egy mandula köré csokimasszát tettem és gömböket formáztam belőle, majd megforgattam a kókuszreszelékben. Hűtőben tároljuk fogyasztásig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése