2012. május 2., szerda

Rakott pagodakarfiol

A pagodakarfiol számomra ismeretlen zöldség volt sokáig, még tavaly csináltam először, de a recept ide nem került fel. A pagodakarfiol egy nagyon különlegesen kinéző karfiolfajta...a név találó, nézzétek csak meg:


Hozzávalók:
1 kg pagoda karfiol (megtisztítva nekem kb 800 g lett)
150 g rizs
500 g darált sertés- vagy pulykahús
1 nagy doboz 12%-os tejföl
hagyma
olívaolaj

A karfiolt óvatosan rózsáira bontom, majd sós vízben félig megfőzöm. Eközben a rizst is majdnem készre főzöm.

Hagymát pirítok, pirospaprikát, borsot és sót rakok bele, és kis vizet használva elkészítem a darált húst. Én nem pirítottam, csak megfőztem. Kis levet hagytam rajta, és így öntöttem bele a rizst, ami ekkor még picit ropogott.
A karfiol felét az üvegedény aljára terítettem, utána jött a rizseshús, majd a következő réteg egy újabb karfiolsor.

Az egészre tejfölt tettem, amibe egy pici sót szórtam előzőleg. Aztán 25 percre irány a sütő!

Összesen: 2208 kcal, 178 ch (6 adag)
Egy adag: 368 kcal, 29 ch

Szerintem nagyon finom lett, ennél nem hiszem, hogy ezt a kaját lehet jobbra, vagyis én biztosan nem tudom finomabbra. Nem lett sós, nem lett ízetlen, nem lett folyós vagy száraz. Szóval nekem ez most egy 10-es rakott karfiol...különleges karfiolból :)
A pagoda karfiol nagyon finom! Imádom a karfiolt is, a brokkolit viszont nem, a pagoda karfiol ennek a kettőnek az ötvözete. De az íze sokkal jobb, mint a karfiolnak :) Imádom! Nagy kedvenc lett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése