2013. február 24., vasárnap

Vöröslencse-főzelék baconbe göngyölt kacsamájjal

Hétvégén piacoztunk K-val és ott láttam meg a vöröslencsét. Igazából valami krumplis dologban gondolkodtam hétvégére, de amikor megláttam, már változott is a terv. Főzelék lesz valamilyen sülttel. Vettem is hozzá a boltban kacsamájat, bacont és csirkemellet.


Hozzávalók:

A főzelékhez:
500 g vöröslencse
2 dl kókusztej
3 babérlevél
2 ek tejföl

1 ek ecet (10%) - opcionális

A kacsamájhoz:
500 g kacsamáj
12 szelet bacon
oregánó
bors

A kacsamájat készítsük elő először.
Melegítsük elő a sütőt 200 fokra.
Alaposan mossuk meg a májakat és felezzük meg az egész darabokat.
Szórjuk rájuk borsot és oregánót, majd egyesével tekerjük be baconnel.
Tegyük hőálló tálba, fedjük le és rakjuk be a sütőbe. 20 percig pároljuk majd vegyük le a fedőt és süssük barnára.

Míg sül a kacsamáj, készítsük el a főzeléket.
A vöröslencse nagy-nagy előnye a sima lencsével szemben, hogy nem kell beáztatni. Csak alaposan mossuk meg és már főzhetjük is.
Én most 2 dl kókusztejben főztem meg, plusz felöntöttem annyi vízzel, hogy bőven ellepje. Hozzáadtam a babérlevelet és a sót és hagytam főni. Kb 20 perc alatt kész van. A végén adjuk hozzá a tejfölt és az ecetet is, már aki savanyúbban szereti.
Ha nagyon híg lesz a főzelék, akkor a levéből keverjünk ki 1-2 evőkanál liszttel és hagyjuk még egy kicsit főni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése