2012. november 15., csütörtök

Körtés-birsalmás linzerpite


Birsalmapitét már készítettem korábban. Azonban most linzertésztára vágytam. Ami omlós és ropogós...

Hozzávalók:

A tésztához:
250 g liszt
170 g vaj
2 db tojás sárgája
1 db citrom reszelt héja
1 kk vaníliaaroma
100 g cukornak megfelelő édesítő

A töltelékhez:
2-3 db birsalma reszelve
1 db vilmoskörte
1 db citrom facsart leve
ízlés szerint gyömbér (reszelve)
édesítő

A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze és tegyük be a hűtőbe addig, míg a tölteléket elkészítjük.
A birsalmát megpucoljuk és nagylyukú sajtreszelőn lereszeljük, a citrom levét ráfacsarjuk, édesítjük. (Én most gyömbért nem tettem bele, de biztosan csak finomabb lesz tőle.) A körtét megpucoljuk, 8 cikkelyre vágjuk és kimagozzuk.
A tésztát nyújtsuk ki kör alakúra, nagyobbra, mint a sütőforma és tegyük bele. A tészta ki fog lógni a sütőformából, de ezt direkt így akarjuk, hogy majd vissza tudjuk hajtani. A tésztára a reszelt birsalmát rátesszük és elegyengetjük, majd virág alakban rárakjuk a körteszeleteket. Visszahajtjuk a tésztát a szélein és megkenjük a megmaradt tojásfehérjével. Előmelegített sütőben 200 fokon kb. 20-25 percig sütjük

Szeretem a birsalmát, isteni finom gyümölcs, de ez a süti nekem nem lesz a kedvencem. Így ez nálam:


1 megjegyzés:

  1. Nekem nagyon ízlett ez a süti!! :) Imádom a linzertésztás pitéket, én is sokat készítek, birsalmával pedig izgalmas íze lett!! Nyamm!

    VálaszTörlés