2013. január 19., szombat

Citromos birsalma krémleves



Hozzávalók:
5 db közepes nagyságú birsalma
2 db citrom (héja és leve)
80 g cukor vagy ennek megfelelő édesítő
150 ml tejszín
2 dl fehérbor (nekem most Tokaji Sárgamuskotály)
darabos. egész fahéj

A birsalmát meghámozzuk és kimagozzuk, feldaraboljuk.
Egy teatojásba beleteszünk jóóó sok darabos fahéjat és az egyik citrom alaposan megmosott héjának kis darabkáit (egy éles késsel óvatosan szeljük le a citrom sárga rétegét, pici darabokban, ügyelve arra, hogy a lehető legkevesebb fehér rész kerüljön bele).
A birskockákra ráöntjük a 2 db citrom kifacsart levét, az édesítőt vagy a cukrot, a fehérbort, a teatojást és felöntjük annyi vízzel, ami ellepi.
Főzzük kb 15-20 percig, míg meg nem puhul a gyümölcs.
Amikor a gyümölcs már puha, akkor botmixerrel összetörjük. Én most nem vártam és rögtön beleöntöttem a tejszínt, amit picit összehúzott a forró leves... de a hőkiegyenlítés ezt tökéletesen kiküszöböl(né, ha én nem felejteném el mindig :))i. Öntsünk hozzá 2 dl vizet és forraljuk össze.

Fahéjjal díszítve tálaljuk. (A képen kicsit eltúloztam, természetesen ennyit nem ettünk meg egy tányér leveshez :)).

Imádom a birsalmát. Minden formájában. Egyébként olyan lett, mint a saját készítésű lekvárom. Egy kis gyömbér még elfért volna benne. Vagy sok. De azért 5-ös! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése