2013. január 22., kedd

Csokis-banános tortácskák

A tegnapi napig azt hittem, hogy nem igazán szeretem a banánt, a banános sütiket pedig még annyira sem. Aztán megkóstoltam a krémet és ezt a desszertet. Úgy tűnik, mégis szeretem a banánt.


Hozzávalók:

A tésztához:
250 g liszt
100 g vaj kockázva
100 g porcukor
2 db tojás
1 csipet só

A krémhez:
250 g mascarpone
2 db banán
100 g étcsoki
1 dl tej
50 g cukor

+ a díszítéshez 1 db banán

A tészta receptjét Michel Roux: Tésztavarázs c. zseniális könyvéből kölcsönöztem. Tehát:
A liszthez hozzáadjuk a porcukrot és a sót, majd összedolgozzuk a vajjal addig, míg morzsás nem lesz. Ekkor hozzáadjuk a tojásokat.
Homogén masszává gyúrjuk és egy nagy gombócot formázunk belőle. A gombócot átlátszó fóliába csomagolva minimum 1 órán át a hűtőben pihentetjük.

Míg a tésztánk pihen, elkészítjük a krémet.
Vízgőz felett megolvasztjuk a csokit: összetörjük a csokit darabokra, hozzáadjuk a tejet és folyamatosan kavargatás mellett megvárjuk, míg folyós nem lesz. Ekkor hozzáadjuk a cukrot és addig keverjük, míg el nem olvad a cukor. Ha ez megvan, levesszük a tűzről és hagyjuk kihűlni.
Amikor kihűlt, hozzáadjuk a villával összetört banánmasszát, és robotgéppel összedolgozzuk a mascarponéval. Felhasználásig rakjuk be a krémet a hűtőszekrénybe.

A pihentetett tésztánkat vágjuk 5 egyenlő részre (mivel nekem ebből a mennyiségből 6 db mini tortaformára elegendő tésztám lett, így 5 gombóc + 1 a széleken megmaradó tésztából lett 6). Enyhén lisztezett felületen 3-4 mm-esre nyújtsuk ki a tészagombócokat, majd helyezzük a formánkba. Készítettem olyat, amit előzőleg kikentem vajjal és olyat is, amit nem. Ugyanolyanok lettek, mind nagyon szépen kijött, így felesleges a formákat vajazni. 
Szurkáljuk meg villával 4-5 helyen a tésztánkat.
Helyezzünk a tésztákra sütőpapírt és sütőbabbal vagy rizzsel süssük őket vakon 10 percig 180 fokra előmelegített sütőben. Erre azért van szükség, hogy ne púposodjon fel a tésztánk sütés közben.
10 perc után szedjük le a sütőpapírt és a "nehezéket", és rakjuk vissza a formákat 5 percre a sütőbe, hogy véglegesre süljenek a tésztáink. Rácson hagyjuk őket kihűlni.

Amikor kihűltek a tortácskáink, szeleteljünk rá banánt és erre kanalazzuk a mascarpones krémet.

Ízlés szerint 1-2 embernek elegendő 1 db tortácska, de ahogy mi tapasztaltunk, egy desszertnek sok egy egész torta, érdemes megfelezni.

És, hogy milyen lett? Nagyszerű! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése